Karate
bij
Shotokan Karate-Do Vereniging
Zanshin Heemskerk
Bij Zanshin Heemskerk wordt karate op elk niveau beoefend. Er wordt lesgegeven voor jong en oud, man en vrouw, beginners en vergevorderden. Er zijn speciale groepen voor kinderen. Op een verantwoorde, niet-agressieve manier leren de kinderen met elkaar omgaan en worden de beginselen van het karate overgebracht.

Door het beoefenen van karate krijgen kinderen (en volwassenen) een betere motoriek en fysieke gesteldheid, een groter concentratievermogen, meer zelfvertrouwen en discipline.

Bij Zanshin Heemskerk beoefenen we traditioneel karate op de manier van de Japanse Karate Associatie. Dat houdt in dat we moderne inzichten over karate combineren met traditie. In Nederland wordt die lijn gevolgd door de Nederlandse Karate Vereniging, waar onze vereniging bij aangesloten is.
Het uiteindelijk
doel van karate-do
is niet de overwin-
ning of de nederlaag